Створюємо веб-форму, яку хочеться заповнити

Створюємо веб-форму, яку хочеться заповнити

05.12.2022
Автор: HostZealot Team
2 мін.
278

Веб-форма, або форма захоплення, – це спеціальне віконце, де відвідувач вашого сайту може залишити свої контактні дані. Форма ця є найважливішим елементом при вибудовуванні грамотної воронки продажів, і без неї ви просто не зможете збирати нормальну призначену для користувача базу. Нюанс у тому, що далеко не всі люди готові залишати свої контакти першому-ліпшому магазину або компанії, яка просуває послуги, – багато хто уникає цього, бо побоюється, що їх згодом дошкулятимуть усілякими SMS і листами на пошту з нагадуванням про себе. Винні в цьому горе-маркетологи, які не розуміють, що надмірне нав'язування продукту або послуги спричиняє прямо протилежний ефект, провокуючи лише відторгнення і обурення.

Таким чином, щоб користувач захотів заповнити веб-форму, ви повинні його чимось зацікавити. Унікальним товаром, низькою ціною, умовами доставки, тривалою гарантією, яскравим і приємним дизайном -  варіантів багато. Ми ж, зі свого боку, розповімо про те, як правильно зробити форму захоплення, щоб і ви отримали необхідний зворотний зв'язок, і сам користувач не відчував жодних незручностей під час відвідування сайту.

Які бувають веб-форми захоплення

Існує три типи лідів:

  1. Закрита – створюється у вигляді невеликої акуратної кнопки, під час натискання на яку перед людиною з'являється форма з кількома полями, де відвідувачеві пропонується залишити номер телефону, ім'я та інші контакти за бажанням. Перевага такої форми в тому, що вона ніяк себе не нав'язує відвідувачеві та відкривається тільки в тому разі, якщо людина сама клікає на відповідну кнопку. Так, у функціонал сайту можна інтегрувати автоматичне розгортання вікна з веб-формою через певний час активності на сайті, але робити так не рекомендується – це не викликає нічого, крім роздратування.
  2. Відкрита – інтегрується безпосередньо на головну сторінку сайту або Landing Page. Використовується для того, щоб мінімізувати кількість кліків користувача і прискорити проходження ним усіх стадій воронки продажів. У разі поєднання з грамотною подачею переваг здатна показати високу ефективність, але своїм зовнішнім виглядом може трохи псувати дизайн – деяких користувачів може відлякати те, що під час відвідування сайту перед їхніми очима одразу ж знаходиться якась форма, куди потрібно вписувати особисті контакти.
  3. Подвійна форма захоплення – у цьому разі поля для введення даних супроводжуються інформаційним блоком, у який додають важливі відомості про акції та знижки. Також інформаційний блок може містити ввічливе звернення до відвідувача з вдячністю.

Пам'ятайте, що правильно оформлений лід здатний істотно збільшити конверсію сайту, тож йому потрібно приділити належну увагу.

Типи веб-форм на сайті

Головний принцип вибору правильної веб-форми – вона має бути в потрібному місці і в потрібний час, коли клієнт буде максимально розташований до того, щоб залишити вам свої контакти. Крім того, форма захоплення має бути доречною і в перспективі вирішувати якісь проблеми клієнта. Розглянемо кілька прикладів.

Підписка на email-розсилку

Завдання цієї форми – "випросити" у відвідувача його e-mail, який ви в майбутньому використовуватимете для розсилки новин і спеціальних пропозицій. Доречна для інтернет-магазинів, інформаційних сайтів, ЗМІ, для компаній, що пропонують різні курси тощо.

Розташовувати таку форму рекомендується в тому місці, де читач потенційно буде найбільш зацікавлений у розсилці. Доречною буде подвійна форма захоплення, про яку ми писали вище, – за допомогою інформаційного блоку ви зможете описати всі переваги, які людина отримає від підписки.

Зворотний дзвінок

Інтернет-магазини часто використовують таку веб-форму, а відвідувачі активно нею користуються для того, щоб отримати живу консультацію від фахівця. Важливий момент – робити таку форму потрібно тільки в тому випадку, якщо у вас є "спеціально навчена" людина або штат співробітників, які оперативно телефонуватимуть тим, хто залишив заявку. В іншому разі користі від такої форми не буде ніякої.

Зворотний дзвінок гарний ще й тим, що не вимагає від людини здійснювати занадто багато дій і якось напружуватися. Залишив номер телефону, а далі вже безпосередньо з менеджером обговорив деталі замовлення. Поруч із формою "Замовити зворотний дзвінок" рекомендується залишати контакти, за якими людина зможе додзвонитися до вас самостійно – інколи люди не хочуть чекати і шукають можливість зв'язатися якомога швидше.

Створюємо веб-форму, яку хочеться заповнити

Консультація

Усім тим, хто купує чохол для смартфона або інший простий товар, консультація ніяка не потрібна. Але якщо йдеться про послуги юриста, комп'ютерну техніку, лізинг професійного обладнання, медичне обслуговування або інші складні питання зі своєю специфікою, то консультація буває вкрай необхідною.

Веб-форма для консультації, як правило, робиться у вигляді спливаючого віконця, в якому відвідувачеві пропонується зв'язатися з фахівцем для уточнення деталей. Знову ж таки, вкрай важливо своєчасно реагувати на заявки, що надходять від клієнтів, адже тривале очікування знижує ймовірність успішного завершення воронки продажів.

Калькулятор

Розрахунок вартості – перевірена часом форма захоплення, яку активно використовують будівельні фірми і всі ті, хто працюють над складними проєктами без фіксованої вартості. Де ціна вимальовується індивідуально, виходячи з побажань клієнта і його запитів.

Іноді під виглядом "калькулятора вартості" маскують звичайну форму для консультації. Просто замість пропозиції "поспілкуватися з фахівцем" пишуть "розрахувати вартість". Розрахунками ж займатиметься не калькулятор, а жива людина – у телефонному режимі. Такий підхід має місце бути, але його не можна назвати на 100% чесним. Якщо у вас на сайті немає повноцінного калькулятора, який міг би приблизно розрахувати вартість, краще використовувати класичну форму з пропозицією консультації.

Онлайн-чат

Це не зовсім форма зворотного зв'язку, але її часто відносять до цієї категорії. Онлайн-чат – невелике віконце, в якому відвідувач може поставити запитання, що цікавлять. У цю форму можна також інтегрувати поля, в які людина зможе вписати свій номер телефону або залишити e-mail.

Для повноцінної реалізації онлайн-чату потрібен один або кілька співробітників, які будуть у робочий час за комп'ютером і зможуть оперативно відповідати відвідувачам. Якщо таких людей у вас немає, то і блок цей сенсу не має, буде тільки заважати і створювати негативне уявлення про компанію.

Веб-форма для авторизації на сайті

Сюди людина вводитиме дані для входу у свій особистий кабінет або акаунт. При створенні цієї форми вкрай важливо максимально спростити і прискорити процес реєстрації. Додайте можливість генерувати складний пароль і мінімізуйте кількість даних для реєстрації.

Якщо людина клікає на "Вхід", то єдине, що вона має перед собою побачити, це поля для вписування e-mail адреси та пароля. Нічого зайвого тут бути не повинно.

Pop-up форма зворотного зв'язку

Та сама "випадаюча" форма, яка так сильно дратує багатьох відвідувачів. Вискакує ця форма через якийсь час перебування людини на сайті, пропонуючи ввести ім'я та контактний телефон.

Використовувати поп-ап чи ні – вирішувати вам, але, як свідчать опитування, це дуже сильно дратує людей, і, побачивши це віконце, у людини виникає одне єдине бажання – скоріше намацати хрестик і закрити його від гріха подалі.

Прийоми для підвищення конверсії

Як ви розумієте, далеко не всі люди горять бажанням терміново залишити свої контакти на першому-ліпшому сайті. Це цілком нормально, але з цим потрібно працювати. Є кілька прийомів, які допоможуть підштовхнути клієнта залишити контакти для зворотного зв'язку:

  1. Сторінка подяки. Повідомлення з подякою можна писати як до відправлення даних, так і після. Дослідження показують, що якщо подякувати людині за дію до її фактичного завершення, це підвищує шанси на те, що дія буде здійснена. Тобто якщо у віконці з формою ви десь напишете "Спасибі, що вибрали нас!", це може підштовхнути людину до вчинення дії.
  2. Додаткові бонуси. Якась приємна дрібниця в подарунок може мотивувати людину залишити свої дані. Наприклад, купон на знижку на 5%, або можливість безкоштовної консультації з експертом.
  3. Заклик до дії. Уявімо ситуацію, що ви займаєтеся монтажем натяжних стель, і вам потрібно підштовхнути клієнта до замовлення. Для цього ви можете показати приклад зі свого портфоліо, а потім залишити кнопку "Хочу такий самий", після натискання на яку людина переходить до форми зворотного зв'язку.
  4. Дизайн веб-форми. Пам'ятайте, що форма не має бути перевантажена зайвою інформацією. Мінімум слів і зайвих полів. Просіть тільки ключову інформацію, не потрібно у людини випитувати її рік народження і статеву орієнтацію. Ім'я, телефон та e-mail – цього більш ніж достатньо.

Також приділіть належну увагу дизайну веб-форми. Кольори мають бути спокійними і нейтральними, уникайте кричущих поєднань і зайвої контрастності.

Сподіваємося, наша стаття допоможе вам грамотно зробити веб-форму, щоб вона не дратувала клієнтів і сприяла збільшенню конверсії. На цьому все, спасибі за увагу!

# Як зробити Поділитися:
Статті за темою