Як вибір домену впливає на майбутнє SEO сайту
Домен – це найважливіший елемент інтернет-ідентичності. Він має бути простим і таким, що запам'ятовується, щоб відвідувач сайту через певний час міг легко пригадати, де він бачив той чи інший товар, послугу, або цікаву статтю. Важливо, щоб доменне ім'я чітко асоціювалося з характером вашого сайту. Але як це все пов'язано з SEO-просуванням? Чи є взаємозв'язок? Поговоримо про це в цій статті, але спершу для простоти і ясності визначимо ключову термінологію:
- Домен верхнього рівня (TLD) - домен вищого рівня згідно з ієрархією системи доменних імен після кореневого. Вони необхідні для позначення території приналежності, або ж описують приналежність сайту до певної тематики. Наприклад, в адресі cabinet.tax.gov.ua домен верхнього рівня - .ua, що означає географічну прив'язку до території України. Доменів верхнього рівня існує кілька сотень, якісь безкоштовні й не потребують перевірки, а для отримання інших потрібно обов'язково пройти перевірку реєстратором доменних імен або технічним центром.
- Домен другого рівня слідує одразу після домену першого рівня. Наприклад, www.google.com.ua. Тут ми жирним шрифтом виділили домен другого рівня. Реєструються вони всередині доменних зон.
- Піддомен - це домен, який є частиною домену вищого рівня. Їх використовують для генерації унікальних імен для великих сервісів, майданчиків і організацій. Використовують субдомени для структурування контенту сайту, розподілу навантаження між серверами, для тестування нового движка, для формування піддоменів сайту під кожен регіон, а також для генерації нових гілок під час розвитку бізнесу. Субдомени можуть виглядати по-різному, і ось простий приклад: en.wikipedia.org. Це стандартний subdomain Вікіпедії.
Вплив доменного імені на просування в пошуковій системі
Найсильніше впливає на оптимізацію вік домену - саме тому старіші доменні імена коштують дорожче за нові. До старіших імен пошуковики ставляться з більшою довірою, і, відповідно, під час ранжування видачі віддають їм пріоритет.
Тим, хто вирішив створити сайт і планує займатися його просуванням, необхідно пам'ятати одне просте правило: домен не повинен бути "молодше" року. Старим domain name зараховується PageRank - величина, що характеризує важливість веб-сайту. Що більше в Інтернеті посилань на цей сайт, то ефективнішою буде оптимізація.
Другий важливий момент з точки зору СЕО-оптимізації - наявність ключових слів у домені. Якщо доменне ім'я містить слово, яке якось описує вміст сайту або вказує на характер його діяльності, це забезпечить позитивний SEO-ефект. Суть у тому, що пошукові системи під час генерації видачі насамперед аналізують доменні адреси. І шанс опинитися в ТОПі видачі буде вищим у тих сайтів, чия адреса більше містить необхідні ключі.
Також важливо приділити увагу вибору домену першого рівня, який визначає географічну приналежність сайту або його характер діяльності. Наприклад, для комерційних сайтів рекомендується використовувати домени .net .org або .com. Якщо ваша організація або інтернет-магазин працюють із прицілом на певний регіон, то домен має бути відповідним - .ua, .it, .ca, .us, .de тощо. Тільки пам'ятайте, що для реєстрації деяких доменів верхнього рівня (TLD) потрібно дотриматися певних умов. Наприклад, щоб зареєструвати домен у Німеччині .de, потрібна німецька поштова адреса для адміністративного контакту. В Австралії навіть більше того - потрібна наявність австралійського реєстраційного бізнес-номера. Загалом, скрізь свої нюанси.
Вплив піддоменів на просування сайту
Пошукові системи сприймають субдомени як окремі сайти, і всі вони ранжуються окремо. З цієї причини, якщо ваш основний домен добре ранжується за основними ключовими запитами, це зовсім не гарантує, що субдомени отримуватимуть такі самі високі позиції у видачі. Найчастіше буває навіть зворотна ситуація. Саме тому досвідчені СЕО-фахівці радять для піддоменів використовувати інше семантичне ядро.
А ось зовнішні посилання на субдомени добре позначаються на авторитеті вашого основного сайту. Чим активніше інші сайти посилаються на ваш домен і піддомени, тим ефективнішим буде просування. Ось кілька простих правил, яких необхідно дотримуватися під час роботи з subdomain:
- топоніми в метаданих і контенті мають відрізнятися;
- бажано, щоб асортимент або характер послуг на основному домені та піддоменах відрізнявся;
- ціна і список товарів мають бути різними;
- контактні дані необхідно вказувати інші - це підкреслить часткову автономію субдомену і зробить його трохи більш унікальним.
Таким чином, реєстрація та просування субдоменів спровокує додаткові складнощі, оскільки збільшиться обсяг робіт для просування і буде потрібно більше інвестицій. Але якщо підійти до справи грамотно, підсумковий авторитет вашого бренду буде вищим, ніж у конкурентів, які не використовують піддомени. Ключем до успіху буде грамотна стратегія.
Вибір доменної зони
Доменні зони класифікуються на:
- національні (.ua, .cn, .us тощо);
- регіональні та субрегіональні (.asia, .eu, .berlin тощо);
- міжнародні (.biz, .com, .net тощо);
- тематичні (.museum, .cafe, .photography, .sale тощо);
- зони з обмеженнями (.gov, .edu тощо).
Зрештою питання вибору впирається в характер вашого сайту, організації, підприємства. Чим ви займаєтеся, де проживає ваша цільова аудиторія, який тип товарів або послуг ви просуваєте, чи є ви міжнародною компанією, чи все ж націлені на якийсь невеликий регіон, націю. Доменна зона має відповідати характеру вашого сайту, і що точнішою буде ця відповідність, то кращою буде - як з погляду SEO-просування, так і з позиції брендингу.
Найкращий вік домену для просування
Як ми вже зазначали раніше, пошукові машини віддають перевагу старішим доменам, за інших рівних умов вони завжди в позиціях видачі займатимуть верхні рядки. З цієї причини рекомендується вибирати домени, вік яких варіюється від 1 до 3 років. Що більше років домену, то вищий шанс вибратися в ТОП регіональної видачі.
Висновок
Детальніше про те, як ім'я домену впливає на ранжування, вам можуть розповісти фахівці нашої компанії. Звертайтеся до нас, якщо потрібен якісний і швидкий хостинг для розміщення сайту. Всього доброго!